Strony

piątek, 23 maja 2014

Stary wiersz, stara pieśń...


All Kinds Of Everything - Dana Rosemary Brown
Były kiedyś na konkursie Eurowizji normalne piosenkarki i piosenki. Może i słodkie, może bez wydumanych głębi artystycznych, ale lżej się robi na sercu kiedy się słucha. I za to je lubię.


A polski tekst też ładny (pamiętam ze szkoły podstawowej z lekcji muzyki, chociaż chyba nie cały):

Jest kraj zielony kraj, wrzosów i łąk,
Morza skalisty brzeg, zamglony ląd...
Ciepły wiatr spoza wzgórz chmur żaglowce gna..
Ten kraj, daleki kraj to Irlandia ma.

Myślą pobiegnę tam, gdzie morza brzeg,
gdzie zaprowadzi mnie irlandzka pieśń...
Poznać chcę inny świat, światła innych miast,
długiej podróży smak i przygody czar.

Stary wiersz, stara pieśń o Irlandii dźwięczy znów
i przynosi krzyki mew z daleka tu...

Niech nikt nie pyta mnie skąd wracam dziś,
Może to śmieszne jest w sny własne iść.
Badać rzek obcych nurt, sennych jezior blask,
Nieznane kwiaty rwać spod znajomych gwiazd.



Stary wiersz, stara pieśń jeszcze w uszach dźwięczy mi,
Może kiedyś spełni się ta podróż w sny…

Jest kraj zielony kraj, wrzosów i łąk,
Morza skalisty brzeg, zamglony ląd...
Ciepły wiatr spoza wzgórz chmur żaglowce gna..
Ten kraj, daleki kraj to Irlandia ma. 

6 komentarzy:

  1. Podobnie i ja. Lubię takie, które można zanucić ... Przypomniał mi się Domenico Modugno i jego nieśmiertelne Volare (Nel blu dipinto di blu).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Lubię takie, które można zanucić" - ja też :-)

      Usuń
  2. Przyczepiła się, jest w mojej głowie od tygodnia ... czas na zmianę ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A myślałem, że tylko ja mam takie natręctwa ;-)

      Usuń
  3. Też pamiętam tę piosenkę ze szkoły, choć akurat nie przerabialiśmy jej, ale młodszy brat wrócił kiedyś znią na ustach - zapytałem skąd ją zna , bo bardzo mnie poruszyła - wskazał mi właściwą stronę z ksiązki do muzyki dla klasy IV. I tak już za mną chodzi od lat....

    OdpowiedzUsuń